Ateşleme sistemi nedir ne işe yarar?
Ateşleme sistemi, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımını tutuşturmak için kıvılcım üreten veya bir elektrodu yüksek bir sıcaklığa ısıtan bir sistemdir. Benzinle çalışan kara taşıtlarında, kıvılcım ateşlemeli içten yanmalı motorlar çoğunlukla otomobillerde, SUV’larda, motosikletlerde ve kamyonetlerde kullanılır.
Ateşleme sistemi bozulursa ne olur?
Arızalı bir ateşleme bobini, motorun olması gerektiği kadar güç üretmemesine neden olabilir. Bu, özellikle yokuş yukarı veya yüksek hızlarda sürüş sırasında fark edilir. Araç, beklenenden daha yavaş tepki verebilir ve bazen gaz pedalına bastığınızda beklendiği gibi davranmayabilir.
Ateşleme sistemi çeşitleri nelerdir?
İki türü vardır: klasik (distributor ve platinli) ve elektronik ateşleme sistemi. Elektronik ateşleme sisteminde platin ve kapasitörler yerine elektronik transistörler kullanılır.
Ateşleme sistemi bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Ani güç kaybı, titreme, motor arızası, yakıt verimliliğinin azalması, buji yanması ve alışılmadık sesler gibi belirtiler ateşleme bobini arızasını gösterir. Ayrıca aracın arıza ışığı yanabilir. Bu belirtilerden herhangi biri ortaya çıkarsa aracı bir tamirciye götürmeniz önerilir.
Ateşleme sisteminin parçaları nelerdir?
PARÇALAR: Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör silindiri, buji ve buji kablolarından oluşur.
Dizel ateşleme sistemi nasıl çalışır?
Genellikle, bir dizel motor, silindirin sıcaklığını yükseltmek için havayı sıkıştırmak için bir piston kullanarak ve ardından o silindire atomize dizel yakıt enjekte ederek çalışır. Yüksek sıcaklıktaki yakıt onunla temas ettiğinde tutuşur. Bu enerji, pistonu krank miline doğru iter ve tahrik sistemi aracılığıyla iletir.
Araç ateşlemeyi neden keser?
Araç kayması: Bu durum genellikle ateşleme bobinindeki bir çatlaktan kaynaklanır. Birden fazla bobini olan araçlarda, bobinlerden biri arızalanırsa, bazı durumlarda araç tekler. Araç ilk çalıştırıldığında herhangi bir sorun yoktur. Isındığında durur ve bir daha çalışmaz: Bu durumda, ateşleme bobini ısındığında akımı keser.
Ateşleme buji arızası nasıl anlaşılır?
Buji arızasının belirtileri nelerdir? Araç eskisi kadar hızlı çalışmaz. Gaz pedalına bastığınızda motor durur. Çekiş sorunları yaşarsınız. Marşa bastığınızda motor çok geç çalışır veya hiç çalışmaz.
Ateşleme bobini ömrü ne kadardır?
Genel olarak ateşleme bobininin ömrü ortalama 100.000 ile 150.000 kilometre arasında olabilir. Ancak aracın kullanım şekli, bakım kalitesi ve çevresel faktörler bu ömrü etkileyebilir. Bu nedenle düzenli bakım ve kontroller olası arızaları önleyebilir ve parçanın ömrünü uzatabilir.
Buji kaç volt ile çalışır?
Yanma odasındaki hava-yakıt karışımının yanmasını sağlayan buji, bu işlem sırasında voltaj farkları nedeniyle bir kıvılcım üretir. Ateşleme bobininden gelen 20.000 ila 100.000 volt arasındaki bir voltaj, bujinin elektrotları arasındaki kıvılcımı üretmek için kullanılır.
Otomatik ateşleme sistemi nedir?
Bağımsız elektronik ateşleme sisteminin görevi, buji aracılığıyla yanma odasına emilen hava-yakıt karışımını en uygun anda tutuşturarak yanmanın başlaması için gerekli ön zamanı sağlamaktır.
Ateşleme sırası nasıl olur?
Otto motorlarında ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile tutuşturulmasıyla gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.
Araçta ateşleme zayıf olursa ne olur?
Ateşleme bobini arızası Aracın motoru sarsıntılı çalışmaya başlar ve zorlanır. Aracın çekişi azalır, bu da yakıt tüketimini etkiler. Ateşleme bobini arızası doğrudan aracın performansını düşürür ve yakıt tüketimini artırır.
Ateşleme bobini kaç km’de değişir?
Ateşleme bobininin ortalama ömrü 160.000 kilometre olmasına rağmen, sürüş koşullarına ve uzun süreli kullanıma bağlı olarak çeşitli nedenlerle arızalar meydana gelebilir.
Arabada ateşleme sistemi nedir?
Benzinli motorlarda, yanma odasında sıkıştırılan yakıt-hava karışımı buji tarafından ateşlenir. Akü, ateşleme anahtarı, endüksiyon bobini, distribütör, devre kartı, kondansatör, distribütör bobini, buji ve buji kablolarından oluşur.
Ateşleme sırası nasıl olur?
Otto motorlarında ateşleme, sıkıştırılmış benzin-hava karışımının buji ile tutuşturulmasıyla gerçekleşir. 4 zamanlı motorlarda 4 zaman şu şekildedir: emme, sıkıştırma, ateşleme (veya genleşme; güç zamanı olarak da adlandırılır), egzoz.
Ateşleme sistemi yakıtı etkiler mi?
Buji yakıtı etkiler Bujilerin durumu yakıt tüketimini doğrudan etkiler. Arızalı veya aşınmış bujiler yakıtın verimsiz yanmasına ve dolayısıyla yakıt israfına neden olabilir. Optimum yakıt verimliliğini sağlamak için bujileri düzenli olarak kontrol etmek ve gerektiğinde değiştirmek önemlidir.
Benzinli araçlarda ateşleme sistemi nasıl olur?
Benzinli motorlarda, silindirlerde sıkıştırılan yakıt-hava karışımı bir elektrik kıvılcımı ile ateşlenir. Bujinin elektrot uçları arasında oluşan yüksek voltajlı kıvılcım, silindirde yanmayı başlatır. Buna “ateşleme sistemi” denir.
Ateşleme bobinin görevi nedir?
Endüksiyon bobini veya ateşleme bobini, silindirde sıkıştırılmış hava-yakıt karışımını ateşlemek için benzinli motorlarda kullanılan mekanik parçadır. Hareketli bir armatüre sahip sabit bir bobinden oluşur. Armatür, buji kabloları aracılığıyla aracın bujilerine bağlanır.