Ayıplı mal neyi kapsar?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim edildiği anda, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken nitelikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır.
Ayıplı ürünler nelerdir?
Arızalara örnek olarak, bir ürünün yırtılması, kırılması veya kirlenmesi, sözde yeni bir arabanın bazı parçalarının kullanılmış veya hasarlı olması ve bundan bahsedilmeden bazı parçalarının değiştirilmesi veya tamir edilmesi, fayansların çatlaması veya ufalanması gibi durumlar verilebilir.
Aldığımız ürün ayıplı ise haklarımız nelerdir?
Ürün ayıplı ise tüketiciler, iade, ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi ve ürünün ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir. Satıcı tüketicinin isteğine uymak zorundadır.
Ayıplı kusurlu mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?
Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.
Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?
Arızalı mal nedeniyle tazminat davası açmak için davacının ikametgahının bulunduğu yerdeki mahkemeye başvurması gerekir. Bu gibi durumlarda tüketici mahkemesi yetkilidir. Başvuranın tüzel veya gerçek kişi olması, başvurunun esaslarını ve başvurulacak mahkemeyi değiştirmez.
Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?
Tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Bu durumda tüketici, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
Ayıplı malda zamanaşımı süresi ne kadardır?
TKHK Madde 12 – (1) Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, ayıplı maldan doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkarsa, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.
Ayıplı ürün iade süresi ne kadardır?
Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde tüketici, ayıplı mala ilişkin haklarını, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, malın kendisine tesliminden itibaren iki yıl içinde ileri sürebilir.
Kaç arızada ürün değişir?
Garanti süresi içerisinde aynı arızanın iki kez veya farklı bir arızanın dört kez meydana gelmesi durumunda cihaz ücretsiz olarak değiştirilir.
Satın aldığımız ürün arızalı çıkarsa ne yapabiliriz?
Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan ‘Alo 175 Tüketici Danışma Hattı’ tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm önerilerinin sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi’ işlevi görmektedir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın sözleşmede belirtilen özelliklere sahip olmaması veya malın niteliği ve niteliği gereği sahip olması gereken özelliklerden yoksun olması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.
Aldığımız ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?
Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Mallar; ambalajında, kullanma kılavuzunda, reklam ve duyurularında belirtilen özellikleri taşımıyorsa veya malın taşıması gereken özellikleri taşımıyorsa ayıplı sayılır.
6502 sayılı kanun neleri kapsar?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 12. maddesine göre, ayıplı maldan doğan sorumluluk için, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren 2 yıllık zamanaşımı süresi öngörülmüştür. Zamanaşımı süresi; Konut veya tatil amaçlı taşınmazlar için, malın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.
Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?
Araçta bir kusur çok sonra fark edilmişse, derhal satıcıyla irtibata geçilmelidir. -Satıcının hileyle gizlediği ve ağır ihmali olduğu bir kusur varsa, derhal şikayette bulunulmalıdır. -Satıcının kasıtlı olarak bir şeyi gizlediğine dair bir kanıt yoksa veya ağır ihmale dayanmayan bir durum varsa, satıcıya karşı itiraz edilemez.
Kusurlu mala ne denir?
AYIPLI MAL NEDİR? Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan nitelikleri taşımayan veya taşıması gereken objektif özelliklere sahip olmayan, sözleşmeye uygun olmayan mallardır.